2014. június 1., vasárnap

A Csillagainkban a hiba könyv fogadtatása (CsaH-hét 4. nap)

Sziasztok!

A mai napra kitűzött téma a könyv nemzetközi fogadtatása. Vagyis hogy milyen vélemények alakultak ki róla.
Először is nem árt tudni, hogy 773 774 ember átlagosan 4.49-re értékelte a Goodreads-en (csak hogy legyen viszonyítási alapotok: vannak olyan Harry Potter- könyvek, amik kevesebbet kaptak!).

A legeslegelső, 2012-es értékelésekből:


"Imádtam ezt a könyvet! Több szempontból is lenyűgöző. Szomorú, de őszinte. Egy történet, ami lehámoz néhány réteget, hogy mélyebbre láthassunk az életbe és megértsük, amit igazából jelent. "

"Erre a könyvre nincsenek szavak! Azonnal beleszerettem a karakterekbe. Szellemesek, viccesek, bájosak- a saját barátaidnak akarod őket! Azt kívánod, bárcsak valódiak lennének. Aztán a vége egyszerűen romokba dönt. Nem akarok spoilerezni, de emberek... én ezt az egészet nem igazán tudnám kezelni."

"A barátaim azt mondták: olvasd el! Úgyhogy elolvastam.
A barátaim azt mondták: imádták. Én is imádtam.
A barátaim azt mondták: nevettek rajta. Én is nevettem.
A barátaim azt mondták: sírtak rajta. Én is sírtam.
Meg sem próbálkozom egy konkrétabb értékeléssel, mert Hazel és Gus miatt szörnyen unintelligensnek és érzéketlennek érzem magam. "

Igen, ők mind öt csillagot adtak a könyvnek. Ők voltak azok, akik az utolsó kivételével valószínűleg maguktól szerették meg a könyvet. Akkor még nem volt kifejezetten népszerű, mégis bizalmat szavaztak neki. Aztán voltak olyanok, akik azért adtak kevesebbet, mert úgy érezték, befejezetlen a történet, vagy nem szerették a cigis metaforát (???), de olyan is akadt, aki azt nehezményezte, hogy Hazel írja le a történetet, aztán pedig kiderül, hogy igazából Gusról szól. 

SPOILER!!!!!!!!!!!!!:
Ha Gus szemszögéből olvassuk az egészet, gondoljatok bele, milyen lett volna a vége? A mennyből nézi a temetését? Vagy az a rész benne sem lett volna? Akkor az egész feleannyira sem lett volna megrendítő...És nem hiszem, hogy mindig a főszereplő szemszögéből kéne nézni a dolgokat, én is egy olyan történetet írok jelenleg, amiben nem annak a története a legfontosabb, aki leírja. De mindegy, ez az én véleményem. :)
 Spoiler vége!

Amikor már tudtunk a filmről

 Egyre többen olvasták, egyre többen értékelték. Ekkor már tudtuk, hogy film lesz belőle. Aki 2-3-4 csillagot adott neki, az is elismerte, hogy sírt és hogy megérintette őt. Aki meg egyet, az egyáltalán minek kezdett neki? ;)
Néhány részlet:

" Ez egy olyan könyv, ami igazából felnyitja a szemedet. Amikor úgy érzem, hogy az élet szívás, Hazel Grace-re gondolok. Igen, az életem lehetne milliószor rosszabb is." 

"A Csillagainkban a hiba nem az a könyv, amit azért olvasol, hogy elmenekülj, tanulj belőle , vagy hogy a szereplő helyébe képzelve magadat az ő életét élhesd. Azért olvasod, hogy rájöjj: az élet tragédiái ugyanannyira gyönyörűek tudnak lenni, mint amennyire szomorúak."

"Ez az a könyv, amit egy ideig az emberek kezébe fogok nyomogatni. " 


Bloggerek és videobloggerek istenítették John Green történetét, díjakat nyert vele, miközben pedig az olvasók 90%-ának a kedvencei közé férkőzött. A szerzőnek sikerült a fél világot megríkatnia ezzel a szűk 300 oldallal, és mi lesz akkor, amikor azok is megismerkednek Hazellel és Gusszal a filmvásznon, akik a kezükbe sem vesznek könyveket?
(Egyébként úgy vettem észre, hogy a spanyolok az a nép, akik kevésbé értékelik a regényt, és a legtöbb "utáló" is közülük kerül ki, de ettől függetlenül mi még szeretjük őket, ugye? :D ).

Magyarországon

Molyon 94%-ra értékeltük (összesen 622-en, ami mondjuk nem egy olyan hű de magas szám, viszont nem is alacsony), de igen csak mereszteni kell a szemünket, hogyha 5 csillagnál rosszabb értékelést akarunk olvasni. :) 350 molyos jelölte kedvencnek, 94-en jelenleg is olvassák, ezenkívül 382 várólistára, 577 pedig kívánságlistára tette. 
De miért kéne a számoknak hinni? Nézzetek csak körül más bloggereknél, facebook- oldalakon vagy fórumokon! Minden tele van ezzel a könyvvel. :)

Alig várom a filmet, csak az a baj, hogy szerintem kétséges, hogy végig tudom-e nézni moziban... Nem akarok utána felpüffedt fejjel egy órát zötykölődni hazáig a buszon. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése