2014. június 29., vasárnap

BORÍTÓMUSTRA: Három méterrel a felhők felett & Pánik

Sziasztok!

Eddig minden Borítómustra bejegyzésben szép, vonzó borítókat mutattam be. Most két olyan regényt hoztam, aminek a külföldi borítója teljesen rendben van, a magyar viszont... inkább ne is beszéljük róla. Illetve Facebookon már megtettem, azt hiszem, elég egyértelműen elmondtam a véleményemet. ;)

Lauren Oliver: Pánik

Lauren Oliverről már biztosan hallottatok (Delírium, Mielőtt elmegyek), bár lehet, hogy  legújabb könyvével eddig még semmilyen formában nem találkoztatok. Magát a történetet rengeteg negatív kritika és támadás érte- ami most mellékes-, de a borítóval többnyire mindenki elégedett volt. Nekem is tetszett, még ha nem is bűvölt el. Íme:


És akkor ezek után pár hónappal megmutatták a magyar borítót, amit egyszerűen nem akarok kommentálni. Így fest:


Federico Moccia: Három méterrel a felhők felett

Na, ez az a könyv- jobban mondva film-, amiről már biztosan hallottatok. Rengeteg borítót kapott már, néhányat beszúrok:


Nem mondom, hogy mind gyönyörűek, sőt, vannak ezeknél még sokkal rosszabbak, de összességében nekem a fenti három közül az összes tetszik.
Ezek után elég egy pillantást vetni a magyar borítóra:


Szerintem a világon a legrondább mind közül, arról már nem is beszélve, hogy megváltoztatták a címet.Ilyen esetben, amikor a film hamarabb szerzett rajongókat, mint a könyv, szerintem ez nonszensz.
A jó hír viszont az, hogy a kiadó figyelembe veszi ezt a rengeteg negatív véleményt, és kész változtatni. Persze, a filmes borító lenne a legjobb, de azért valljuk be, az nagyon drága. Viszont Németh Balázs (részben ő tervezte a Bane Krónikák borítókat) készített egy új borítótervet, ami szerintem nem rossz, és bár még semmi garancia nincs rá, hogy azt választják, sokkal, de sokkal szebb a fentinél. Úgyhogy szurkoljunk, hogyha nem is ez, akkor is valami szép legyen a végeredmény! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése