2014. július 16., szerda

Colleen Houck: A tigris küldetése

Sziasztok!

Pár napja írtam A tigris átka c. könyvről, ami egy ötrészes sorozat első kötete. Ha esetleg lemaradtatok róla, itt elolvashatjátok az értékelést. Szóval akkor azt is megígértem, hogy a második részről is írok, több okból: egyrészt már a fülszövegből kiderül, hogy most valamilyen módon Kishan veszi át Ren szerepét. Ezenkívül szerettem volna még Durgáról is több szót ejteni, amire ebben a bejegyzésben kerítek sort.

Cím:A tigris küldetése
Sorozat: Tigris (2.), Vörös Pöttyös
Írta: Colleen Houck
Fordította: Pásztor Judit
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2013
Oldalszám: 620
Eredeti cím: Tiger's Quest
Eredeti borító?: nem
Folytatás?: van

A könyv

Kelsey
Az első rész ott ért véget, hogy Kelsey hazarepült Oregonba, hogy maga mögött hagyhassa a tigristestvéreket, az átkot és minden más indiai hercehurcát. Új életet szeretne kezdeni, minta mi sem  történt volna, de Mr. Kadam keresztülhúzza a számításait egy -amúgy igen nagylelkű- gesztussal: vesz neki egy gyönyörű házat, autót és beíratja egy egyetemre, amelynek a költségeit természetesen állja. Tehát Kelsey készen kapja a tökéletes életet, de annak minden egyes négyzetcentiméterén nyomot hagyott vagy Ren, vagy pedig Kishan. Na és egy szakítás után mi lehet a továbblépés legjobb módja? Igen, randizni kezd. Nem mondom, hogy fűvel- fával, mert szó sincs erről, de nem csak egy fiúval.
Már éppen kezdené megszokni az új életét, amikor betoppan Ren- aki még ha nem is várta, hogy Kelsey tárt karokkal fogadja, arra biztosan nem számított, hogy a lány közben másokkal találkozgat- ahogy viszont végül ezt kezeli, szerintem hihetetlenül aranyos, és nagyon kár, hogy a való világban már ritka az ilyen.
Így, vagy úgy, de Kelsey visszakerül Indiába, hogy Durga megtalálják Durga második gyümölcsét, és úgy hozza a sors, hogy ezt a küldetést Ren helyett Kishan társaságában kell teljesítenie. Mondanom sem kell, egyik testvér sem közömbös számára, de épp, mielőtt választania kellene... Majd meglátjátok!
Igen, kicsit Elena- Stefan- Damon- feeling, de én igazából örültem Kishannak.A kultúra megjelenítése megint zseniális és egyáltalán nem unalmas, Colleen Houck fantasztikus módon vezeti be az olvasót az általa megteremtett világba úgy, hogy az még tanulhat is belőle. Legalábbis töriórán érhet még egy-két jó pontot.


Véleményem

Bevallom, kicsit idegesített Kelsey hazautazása, felesleges csavarnak tartottam, aminek úgyis mindenki tudja a végkimenetelét, de tévedtem! Mellesleg, már csak Ren viselkedése miatt is megérte, mert hihetetlenül aranyos volt, ahogyan próbálta visszahódítani magához a lányt.
Akkor is megijedtem, amikor Ren ideiglenesen kikerült a képből, mert imádtam az első részt, és nagyon nem akartam, hogy ebből a sorozatból is egy szappanoperaszerű, önmagát és egy csomó más sztorit ismétlő drámázás legyen. És nem lett! Sőt, annyira megkedveltem Kishant, hogy határozottan átpártoltam hozzá. Úgyhogy mindenekelőtt:
 

De ahogy én ismerem az írókat, Kelsey a végén Rennel fog összejönni, de én azért bízom a meglepetésekben. Colleen eddig is okozott éppen eleget! :)
Szóval igen, mondhatjuk, belezúgtam Kishanba. Nem tudom, miért, de hirtelen szimpatikusabb lett Rennél. Igaz, őt meg sajnáltam, elég gonosz húzás volt, amit tett vele az írónő, de ez van, túlélte, mi is túléltük, minden rendben van (nagyjából). ;)
Durga már kiskoromban megfogott a sok végtagjával. (Ezt nézzétek el nekem, esténként gyenge a humorom... xD). Ezt nyilván úgy értem, hogy a "sokkezű" istennő ábrázolásai már gyerekkoromban felkeltették a figyelmemet, de akkor igazából még a nevét sem tudtam, csak egyszerűen jól- vagy inkább furcsán- nézett ki. Aztán nagyjából ez az egész imádat el is lett felejtve, valószínűleg utána sem néztem volna többet soha, de már A tigris átkában úgy megfogott Colleen Houck ábrázolása, hogy sorra nyitottam az ezzel foglalkozó oldalakat. Ahányszor csak feléled a könyvben a szobor, elképzelem, ahogy külön mozognak a kezei (ez lehet, hogy táncos ártalom és más nem tartja gyönyörűnek), és tényleg olyat lélegzetelállítónak látom én a könyv lapjain, mint Kelsey.
Értékelésem:

5/5*

Egyszóval: imádtam a könyvet, amint tudom, beszerzem a harmadik részt, aztán pedig nagyon- nagyon várom a negyediket, ami A tigris végzete lesz (legalábbis én így fordítanám)!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése