2014. július 24., csütörtök

A szürke ötven árnyalata- trailer

Sziasztok!

Eleinte azt gondoltam, hogy csak megosztom Facebookon az előzetest, de aztán annyi hideget és meleget kapott mindenféle felületen, hogy gondoltam, a csordaszellem jegyében én is kifejtem a véleményemet. A lehető legrövidebben.

Először is, itt a videó (a feliratot köszönjük Deszynek), ha gondoljátok, nézzétek meg, mielőtt elolvassátok, hogy én mit gondolok róla:



Szóval... akkor először néhány szót a könyvről. Kicsit eltér a blog megszokott témájától, hiszen általában YA illetve NA könyvekkel foglalkozok, E. L. James bestsellere pedig még a legnagyobb jóindulattal sem mondható ifjúsági- vagy tiniregénynek. Eleve nem egy egészséges kapcsolatról szól- Christian jó ideig csak kihasználja Anát, szexuális játékszerként tekint rá, és még "ismeretségük" későbbi szakaszában sem a szerelem kapja a főszerepet, hanem a szex. És ez az, ami elvitte a sorozatot a hátán. Nem mondom, hogy rossz az alapötlet, nem mondom, hogy utáltam a könyvet, de a szexjelenetek nélkül (amiket valljuk be, az írónő bőkezűen adagolt). Ana és Christian egyedül maradtak? Irány az ágy. Lifteznek? Ágy sem kell. Partira mennek? Ott a hátsó szoba. Fogadás? Az asztal alá senki sem néz. Limuzin? Felesleges kommentálni. Számomra erről szólt a könyv, és persze észrevettem a mögöttes tartalmat és a háttérsztorit, de sajna az volt a háttérsztori. És ha a cselekmény elveszik az erotikus (hogy egy enyhe kifejezéssel éljek) jelenetek mögött, akkor az szerintem már nem feltétlenül normális. Persze, ennek is van célközönsége (ami nem én vagyok).

És akkor a trailer.... Örülök, hogy sokkal- hogy magamat idézzem- lájtosabbra vették a figurát, és akármennyire is nem romantikázik Christian, az előzetes- és a hírek- alapján úgy látom, hogy a romantikát helyezték előtérbe, ami elengedhetetlen is ahhoz, hogy ne kelljen kirakni azt a bizonyos tizennyolcas karikát. Mert ha kint van, akkor kisebb a célközönség (mert valljuk be, a tinik sokat járnak moziba), ergo kevesebb a bevétel.
A szereplőkkel elégedett vagyok (bár ezt már korábban is mondtam), igaz, hogy Anát teljesen másképp képzeltem, de a filmbéli Christian szinte tökéletes mása annak, akit én gondoltban megalkottam magamnak. Na jó, inkább Anának, Christiantól így is-úgy is jobb távol maradni.
Összességében úgy gondolom, hogy nem lesz ez egy rossz film, biztosan meg fogom nézni. Jelen pillanatban többet várok el tőle, mint a Fallentől, pedig az az egyik kedvenc könyvem volt (csak sajnos a Csontváros után tartok a YA adaptációktól). Remélem, hogy nem lesz csalódás, mert már tényleg nagyon kíváncsi vagyok rá. Legvégső esetben már csak azért is, mert egy kis shirtless Christian sosem árt. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése