2017. április 10., hétfő

Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója 11. - A hercegnő férjhez megy

Sziasztok!
Kisiskolás koromban egy könyvsorozatot szerettem majdnem annyira, mint a Harry Pottert. Ez volt A neveletlen hercegnő naplója - a mai napig ott sorakozik mind a tíz (most már 11) kötet, plusz néhány kiegészítő füzetecske a polcomon. Bár azt hiszem, ezt a kapcsolódó Borítók Világszerte bejegyzésemben is említettem... ;) Szóval lényeg a lényeg, ezt a könyvet azóta el akarom olvasni, hogy megjelent, de csak mostanra sikerült. Vegyes érzelmeim vannak vele kapcsolatban, a bejegyzésben erről bővebben is olvashattok! :)



Eredeti cím: Royal Wedding
Megjelenés éve: 2015
Fordította: Merényi Ágnes
Kiadta: Ciceró
Oldalszám: 384




Fülszöveg


MIA ÚJRA ITT VAN!
MEG CABOT VÉGRE MEGÍRTA A 2000-es évek sikersorozatának FOLYTATÁSÁT!!!
El sem hiszitek, de Mia immár huszonhat éves, és szerelme Michaellal változatlan hőfokon lobog. Sűrű programjaik ellenére a fiúnak sikerül néhány napra egy Karib-tengeri szigetre csábítania a hercegnőt, ahol végre felteszi a várva-várt kérdést. Miának pedig sem a naplója, sem a pszichológusa tanácsára nincs szüksége ahhoz, hogy kimondja a boldogító igent.

De a mesés vakáció végeztével minden a feje tetejére áll: Grandmere kiszivárogtatja az esküvő részleteit, amiből egyetlen szó sem igaz, ráadásul Mia apja körül is sok a zűrzavar. Végül fény derül Phillipe herceg régóta őrzött titkára, és ez alapjaiban változtatja meg a hercegi család életét.


Véleményem


        Miát már nem azok a "problémák" foglalkoztatják, mint tizenéves korában, és még némi jellemfejlődés is felfedezhető nála, összességében ugyanazt a hangulatot hozta ez a könyv is, mint az előző tíz rész, és ezt imádtam.
Meg Cabot azt nyilatkozta, hogy ennél a könyvnél figyelembe veszi azt, hogy a sorozat régi olvasótábora már felnőtt, és eszerint, az ő ízlésükhöz alkalmazkodva írja meg a regényt. Szerintem ez nem annyira sikerült, de ezt pozitívumként könyvelném el. Persze,
        Nagyon tetszett az is, ahogy időről időre feltűntek régi mellékszereplők nevei, akikre már nem is emlékeztem. Nem voltak annyira fontosak, hogy szerepet kapjanak a 26 éves Mia életében, de az, hogy megemlítették őket, tovább erősítette bennem az érzést, hogy ezt a sorozatot egyszer újra kell olvasnom. 
        Az még ennél is jobban tetszett, hogy megmaradtak a régi barátságok. Mindenkinek megvolt a maga helye a másik életében: néha felnőttként és felelősségteljesen segítették egymást, néha csak sort kerítettek egy kis pletykázásra, ami szinte hajszálpontosan ugyanolyan volt, mint a régi könyvekben. 
        Érdekes volt látni, hogy kiből milyen felnőtt lett. Lana például nem okozott csalódást, ugyanolyan buta, felszínes szöszi maradt, én pedig még mindig nem tudom megérteni, hogyan lehetnek jóban Miával. Lili és Tina is maradt a régi, Michael pedig tényleg úgy viselkedett, mint egy majdnem 30 éves. Nem csinál semmit, csak létezik, és mégis azonnal mindenki akar magának egy saját bejáratú Michaelt. (Na jó, ez így nem igaz, igenis sok mindent csinál.)
        A feni sok-sok jó dolog ellenére kicsit úgy érzem, hogy elhúzták előttem a mézesmadzagot, de nem kaptam semmi extrát a pénzemért cserébe. Egyszerűen nem volt olyan fordulat, ami meglepett volna, vagy ha mégis, akkor az a világ legnagyobb kliséje volt. Nem azt mondom, hogy nem volt jó olvasni, de végig vártam valami nagy durranásra, és nem következett be.
        A kiszámíthatóságért levontam volna egy fél csillagot, de összességében szerettem a könyvet, úgyhogy túl tudtam volna tenni magam rajta. Aztán jött a vége... SPOILER A cím beharangozza az esküvőt, kábé ez egész könyv a megszervezéséről szól, és NINCS BENNE az esküvő?? Egy ideig szépen haladt a cselekmény, aztán puff, egy nagy ugrás, és vége is volt az egésznek. Amikor a könyv vége felé jártam, nem hittem el, hogy már csak pár oldal van hátra, hiszen tudtam, hogy még egy csomó mindennek kéne történnie. Olyan volt, mintha Meg Cabot megunta volna az írást, elvágta volna a történet fonalát aztán gyorsan odapötyögött volna valami befejezést, hogy azért ki lehessen adni a könyvet... SPOILER VÉGE
        Összegezve: tök jó volt látni, hogy Mia felnőtt a feladathoz, tudja kezelni a hercegnőséget és a sajtót is. Kivette a részét a genovai ügyekből is, ha probléma adódott, az apjával és a nagyanyjával együtt dolgoztak a megoldáson. Nagyon aranyos volt, ahogy Michael beilleszkedett a családba, talán ez tetszett legjobban az egész regényben. De a befejezés az valami hihetetlenre sikeredett, és ezt nagyon rossz értelemben mondom...
        Kellemes kikapcsolódás volt a könyv, ha nincs a vége, biztosan legalább megközelítené az 5 csillagot, de így csak:

5/3.5

        De ne hagyjátok ki, ha szerettétek a sorozatot, minden kukacoskodásom ellenére azért örülök, hogy ezt a részt is elolvastam! :) 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése