2017. március 26., vasárnap

MONDOK: 5 könyvet, amit imádtam tiniként!

Sziasztok!
Vitatkozhatnánk arról, hogy meddig tart a "tinikor", lehet, hogy egy nap híján 18 évesen még én is ebbe a kalapba tartozom, de azt hiszem, abban mindnyájan egyetérthetünk, hogy ilyenkorra az embernek már nagy körvonalakban kiforr az ízlése. 
Szóval, amikor a tini énemről beszélek, akkor főként a 13-14 éves önmagamra gondolok. Arra az időszakra, amikor a falam minden négyzetcentiméterét újságok közepéből kieszkábált poszterek borították, minden hónapban már a megjelenésük napján megvettem a tinimagazinokat az újságosnál, és nem mellesleg az alábbi könyvekért bolondultam:


1. Szent Johanna Gimi

Engem valahogy az ötödik rész megjelenése után, még a hatodik könyv előtt szippantott magába az őrület. Faltam a könyveket, volt SzJG-s bögrém, voltam dedikáláson is, szóval tényleg nagyon odavoltam a sorozatért, és ez az imádat még ímmel-ámmal a két következő Leiner Laura- könyvig (Bábel, Akkor szakítsunk) is kitartott. 
Azóta kicsit kinőttem belőle, de semmi pénzért nem válnék meg a sorozattól (pláne, hogy több könyv is névre szólóan dedikált), biztos vagyok benne, hogy még újra fogom olvasni, ha egyszer nagyon unatkozom majd, biztosan jó kis nosztalgia lesz. :)


A neveletlen hercegnő naplója

Az első két részt szerintem másodikos-harmadikos koromban olvashattam, amikor talán még nem annyira tartoztam a célcsoportba, a többi rész viszont már felső tagozatban került a kezembe (és a polcomra). Beszereztem a legtöbb kiegészítő kötetet, rongyosra néztem még a filmeket is, aztán ebből a rajongásból annyi maradt, hogy Anne Hathaway-t megnéztem sok más filmben is. Ja, meg készítettem belőle egy Borítók világszerte- bejegyzést a blogra. :)
Egyébként nemrég az írónő újra nekiült a történetnek, és megírt egy új részt is, elvileg alkalmazkodva az azóta felnőtt olvasóihoz. Ezt a könyvet már én is beszereztem, de még nem olvastam- amint lesz rá időm a nagy érettségizgetésekben, természetesen lesz róla bejegyzés. :)


3. Harry Potter

Na ez az az imádat, aminek 10 év sem volt elég ahhoz, hogy abbamaradjon. Alsóban olvastam az első pár részt, a "nagy" könyveknek kicsit később álltam neki, de azt hiszem, ezt 80 évesen is beírhatnám mondjuk egy "30 évesen imádtam" bejegyzésbe. Olvastam angolul és franciául, magyarul többször is, és azóta is imádom, minden egyes olvasáskor felfedezek valami eldugott kis részletet. Ez a könyv annyira összetett, hogy egyszerűen minden korosztályt elvarázsol


4. Alkonyat

Hát, erre annyira nem vagyok büszke, szerintem egyébként csak a nagy hype miatt szerettem én is. Most már nem tartom olyan erős történetnek, viszont annyira rossznak sem, mint amilyennek divatból titulálják. Elolvastam az összes könyvet és megnéztem a filmeket is, de egyébként annyira azért nem imádtam, hogy twilightos táskákkal meg tollakkal meg mittudoménmégmikkel járkáljak az utcán. :)


5. Fallen- Kitaszítva

A Fallen sokáig az egyik legeslegkedvencebb könyvem volt- többször elolvastam a köteteket, mindegyiknek a borítóját lerajzoltam és megpróbáltam elolvastatni a sorozatot minden barátnőmmel. Nem is értettem, hogy miért nem tetszett nekik, de most már én sem látok benne semmi különlegeset, sőt! Nem gondolom, hogy rossz az alapötlet, de a kivitelezés egy kicsit vontatottra sikeredett. De azért amikor megláttam a 77%-os molyos értékelést, még az én állam is leesett.. Mindenesetre olyan gyönyörű mind a négy könyv, hogy nincs szívem megválni tőlük. :)

Már egy ideje gondolkoztam valami hasonló bejegyzésen, de a konkrét ötletet egy youtuber, Herczeg Hajni adta, az ő videója inspirálta az én kis 5-ös listámat. :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése